Všeobecné obchodné podmienky
pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti v zdravotníckom zariadení Klinika Junácka a.s. (v ďalšom texte aj ako ,,Zdravotnícke zariadenie“) v súlade so zákonom č. 576/2004 Z.z o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (v ďalšom texte aj ako ,,Podmienky“).
1. KONTAKTNÉ ÚDAJE NAŠEJ SPOLOČNOSTI
- Klinika Junácka a.s.
- so sídlom Olympijské námestie 14290/1, 831 04 Bratislava - mestská časť Nové Mesto IČO: 54 205 018, DIČ: 21 218 121 10
- zapísaná v evidencií Obchodného registra Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sa, vložka číslo 7343/B
I. Úvodné ustanovenia
1.Spoločnosť Klinika Junácka a. s., so sídlom Olympijské námestie 14290/1, 831 04 Bratislava - mestská časť Nové Mesto, IČO: 54 205 018, DIČ: 21 218 121 10, zapísaná v evidencií Obchodného registra Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sa, vložka číslo 7343/B (v ďalšom texte aj ako ,,Poskytovateľ“) je na základe Rozhodnutia Bratislavského samosprávneho kraja č.10761/2023/ZDR-8 zo dňa , ktoré nadobudlo právoplatnosť dňa 3.11.2023 oprávneným držiteľom povolenia na poskytovanie zdravotnej starostlivosti, a to - Prevádzkovanie špecifického zariadenia pre športovcov, kde sa Poskytovateľ zameriava na diagnostiku /rádiodiagnostiku pohybového aparátu a ambulantnej starostlivosti v špecializácií neurochirurgia, ortopédia, kardiológia, detská kardiológia ambulancia vnútorného lekárstva, SVALZ vo fyziatrií, denný stacionár.
2. Poskytovateľ je vybavený najmodernejšími diagnostickými/rádiodiagnostickými prístrojmi poskytujúcimi špičkovú starostlivosť v uvedených špecializáciách.
3. Poskytovateľ poskytuje zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti vo svojom zariadení v nadštandardnej kvalite, avšak vždy v súlade so štandardnými terapeutickými postupmi a štandardnými diagnostickými postupmi, a to za účelom zlepšenia zdravotného stavu fyzických osôb a za odplatu.
4.Poskytovateľ poskytuje klientom v zdravotníckom zariadení starostlivosť v rozsahu povolenia na prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia vydaného príslušným správnym orgánom na úseku zdravotníctva, a to najmä - prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia: Špecifické zariadenie pre športovcov so zameraním:
1. neurochirurgická ambulancia
2. ortopedická ambulancia
3. ambulancia detskej kardiológie
4. kardiologická ambulancia
5. rádiológia / zariadenie spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek v danom odbore / CT a RTG
6. ambulancia fyziatrie, balneológie a liečebnej rehabilitácie / zariadenie spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek v danom odbore
7. denný stacionár / fyziatria, ortopédia
5.Poskytovateľ vydáva tieto Podmienky za účelom vymedzenia podrobností právneho vzťahu založeného medzi Poskytovateľom a Klientom Dohodou o poskytovaní zdravotnej starostlivosti (v ďalšom texte aj ako ,,Dohoda“).
6.Odchylné dojednania Dohody podpísanej medzi Poskytovateľom a Klientom majú prednosť pred znením Podmienok.
7.Pojmy na účely týchto Podmienok majú nasledovný význam:
a) Dohoda je rámcová dohoda o poskytovaní komplexnej zdravotnej starostlivosti, ktorú klient uzavrel s poskytovateľom. Dohoda môže byť uzavretá v písomnej forme alebo vo forme konkludentného konania Klienta (ústne alebo inou formou, ktorou Klient akceptuje ustanovenia týchto Podmienok). Konkludentným konaním, ktorého dôsledkom je vznik
Dohody sa má na mysli:
-telefonické objednanie Klienta na poskytnutie zdravotnej starostlivosti jednorazové alebo opakované,
-objednanie Klienta na poskytnutie zdravotnej starostlivosti jednorazové alebo opakované prostredníctvom siete internet,
-osobné objednanie Klienta na poskytnutie zdravotnej starostlivosti jednorazové alebo opakované na kontaktnom mieste Poskytovateľa – v Zdravotníckom zariadení.
b) Klient/Pacient je každá fyzická osoba (pacient), ktorá je označená ako Klient v zmysle Dohody.
c) Zákon je zákon č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
d) Zdravotná starostlivosť je súbor pracovných činností, ktoré vykonávajú zdravotnícki pracovníci Poskytovateľa, vrátane poskytovania registrovaných alebo povolených humánnych liekov a zdravotníckych pomôcok, ktoré spĺňajú požiadavky na uvedenie na trh podľa osobitného predpisu, diagnostických zdravotníckych pomôcok in vitro, ktoré spĺňajú požiadavky na uvedenie na trh podľa osobitného predpisu a dietetických potravín, ktoré spĺňajú požiadavky na uvedenie na trh podľa osobitného predpisu s cieľom predĺženia života Klienta, zvýšenia kvality jeho života a zdravého vývoja budúcich generácií; Zdravotná starostlivosť zahŕňa prevenciu, dispenzarizáciu (aktívne a systematické sledovanie zdravotného stavu osoby, u ktorej je predpoklad zhoršovania zdravotného stavu, jej vyšetrenie a liečba), diagnostiku, liečbu a ošetrovateľskú starostlivosť.
e) Ambulantná zdravotná starostlivosť alebo Ambulantný výkon sa poskytuje zákrokmi, ktoré nevyžadujú nepretržité poskytovanie zdravotnej starostlivosti dlhšie ako 24 hodín. Ambulantná starostlivosť sa poskytuje v rozsahu udeleného povolenia vydaným VÚC prípadne iným na to oprávneným orgánom.
f) Komplexná starostlivosť predstavuje zdravotnú starostlivosť, ktorá nie je uhrádzaná z verejného zdravotného poistenia Klienta, Nadštandardnú starostlivosť, Služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti a iné služby poskytované Klientovi.
g) Nadštandardná starostlivosť znamená poskytovanie takých služieb Klientovi zo strany Poskytovateľa, ktoré priamo súvisia so Zdravotnou starostlivosťou, ale nie sú vzhľadom na svoju povahu Zdravotnou starostlivosťou ani Službami súvisiacimi s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti. Nadštandardná starostlivosť je poskytovaná súčasne so Zdravotnou starostlivosťou, s ktorou súvisí a nemožno ju poskytovať samostatne, resp. oddeliť, nakoľko vychádza z priestorového, materiálneho, technického vybavenia a personálneho zabezpečenia Zdravotníckeho zariadenia, v ktorej je Klientovi Poskytovateľa poskytovaná Zdravotná starostlivosť. Rozsah Nadštandardnej starostlivosti poskytovaný Klientom Poskytovateľa je obsiahnutý v článku II. týchto Podmienok. Rozsah Nadštandardnej starostlivosti, poskytovaný jednotlivým Klientom sa môže líšiť jednak v závislosti od toho, aký druh Zdravotnej starostlivosti je Klientovi poskytovaný a jednak s ohľadom na špecifické potreby a požiadavky jednotlivých Klientov.
h) Zdravotný výkon je ucelená činnosť zdravotníckeho pracovníka Poskytovateľa, ktorá predstavuje základnú jednotku poskytovania zdravotnej starostlivosti.
i) Produkt/Balíček služieb je Poskytovateľom určený Zdravotný výkon alebo súbor Zdravotných výkonov, vykonávaných za individuálnych podmienok alebo za zvýhodnenú cenu.
j) Zdravotná dokumentácia je súbor údajov o zdravotnom stave osoby, o Zdravotnej starostlivosti a o službách súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti tejto osobe.
k) Diagnostika je zisťovanie a hodnotenie zdravotného stavu osoby a v prípade zistenia poruchy zdravia alebo choroby určenie závažnosti poruchy zdravia alebo choroby; jej výsledkom je určenie choroby.
l) Liečba je vedomé ovplyvnenie zdravotného stavu osoby s cieľom navrátiť jej zdravie, zabrániť ďalšiemu zhoršovaniu jej zdravotného stavu alebo zmierniť prejavy a dôsledky jej choroby.
m) Liečebný režim je životospráva osoby na podporu liečby, ktorú určuje ošetrujúci lekár.
n) Služba je ktorákoľvek zo služieb uvedených v bode 4. tohto článku poskytovaná Klientovi Poskytovateľom na základe osobitne uzatvorenej Dohody.
o) Cenník služieb je cenník Zdravotnej starostlivosti, Služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti a ostatných služieb poskytovaných Poskytovateľom, ktorého aktuálne platné znenie je zverejnené na internetovej stránke Poskytovateľa a v prevádzke Poskytovateľa, v zmysle ktorého je stanovená odmena.
p) Služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti sú služby, ktoré definuje Zákon v ustanovení § 13.
q) Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je zdravotnícky pracovník určený Poskytovateľom na poskytovanie Zdravotnej starostlivosti Klientovi
II. Poskytovanie zdravotnej starostlivosti a služieb v rámci zdravotnej starostlivosti
1.Poskytovateľ je povinný poskytovať Zdravotnú starostlivosť správne. Zdravotná starostlivosť je poskytnutá správne, ak sa vykonajú všetky Zdravotné výkony na správne stanovenie diagnózy so zabezpečením včasnej a účinnej Liečby s cieľom uzdravenia Klienta alebo ak sa vykonajú všetky Zdravotné výkony za účelom zlepšenia zdravotného stavu Klienta pri zohľadnení súčasných poznatkov lekárskej vedy.
2. Pacient je povinný informovať Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka o všetkých skutočnostiach, ktoré sa môžu týkať jeho zdravotného stavu, predovšetkým poskytnúť pravdivé informácie a pravdivo odpovedať na otázky Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka, týkajúce sa jeho zdravotného stavu. Pacient berie na vedomie, že zamlčanie alebo skreslenie informácií o jeho zdravotnom stave môže vyústiť do nesprávnej diagnózy. Pre odstránenie akýchkoľvek pochybností sa má za to, že za okruh informácií, ktoré Pacient poskytol Poskytovateľovi sa budú považovať výlučne informácie zaznamenané Ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom do Zdravotnej dokumentácie Pacienta.
3. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník Poskytovateľa je povinný informovať o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia Zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia Zdravotnej starostlivosti (poskytnúť poučenie) v súlade s ustanovením § 6 ods. 1 Zákona. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný poskytnúť poučenie zrozumiteľne, ohľaduplne, bez nátlaku, s možnosťou a dostatočným časom slobodne sa rozhodnúť pre informovaný súhlas a primerane rozumovej a vôľovej vyspelosti a zdravotnému stavu osoby, ktorú má poučiť. Každý, kto má právo na takéto poučenie, má aj právo poučenie odmietnuť. O odmietnutí poučenia sa urobí písomný záznam.
4.Poskytovateľ poskytuje Zdravotnú starostlivosť a Služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti na základe Dohody buď ako jednotlivé Zdravotné výkony alebo v rámci programov, resp. Balíčkov služieb Zdravotnej starostlivosti (ďalej na účely týchto Podmienok aj ako „Program“), vždy podľa aktuálnej ponuky Poskytovateľa zverejnenej v informačných materiáloch Poskytovateľa a na jeho internetovej stránke http://www.klinikajunacka.sk.
5.Poskytovateľ poskytuje Nadštandardnú starostlivosť najmä v nasledovnom rozsahu:
-optimalizácia procesu organizácie poskytovania Komplexnej starostlivosti Ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom s cieľom zvýšenia kvality a bezpečnosti poskytovanej Zdravotnej starostlivosti ako aj pohodlia a spokojnosti Klienta,
-telefonické oznámenie výsledku laboratórneho alebo pomocného vyšetrenia Klienta príbuznému - dostupné na preukázateľnú požiadavku Klienta po predložení písomného splnomocnenia s úradne osvedčeným podpisom Klienta,
-tlač edukačných materiálov podľa diagnóz(y) Klienta - dostupné na požiadavku Klienta či príbuzných,
-edukačná demonštrácia ochorenia v slovenskom a/alebo anglickom a/alebo nemeckom jazyku na internete (pokiaľ sú informácie na internete v týchto jazykoch),
-možnosť výberu Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka,
-možnosť komunikácie s Ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom v anglickom jazyku,
-manažovanie ďalšej potrebnej Zdravotnej starostlivosti Klienta Ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom a pod.
6.zavretím Dohody vznikne medzi Poskytovateľom a Klientom právny vzťah, ktorého predmetom je poskytovanie Komplexnej starostlivosti a Služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti Poskytovateľom. Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť uzatvorenie Dohody, ak
-by jej uzatvorením prekročil svoje únosné pracovné zaťaženie,
-osobný vzťah ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka Poskytovateľa ku Klientovi, alebo k jeho zákonnému zástupcovi nezaručuje objektívne hodnotenie zdravotného stavu alebo
-mu také právo vyplýva z platnej a účinnej právnej úpravy.
7.Poskytovateľ poskytuje Zdravotnú starostlivosť a Služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti počas ordinačných hodín Zdravotníckeho centra Poskytovateľa.
8.Klient sa na poskytnutie Zdravotnej starostlivosti objednáva prostredníctvom telefonickej linky Poskytovateľa, osobne na recepcii Zdravotníckeho centra Poskytovateľa alebo prostredníctvom elektronického formulára dostupného on-line na internetovej stránke Poskytovateľa.
III. Spracúvanie, poskytovanie a sprístupňovanie údajov zo zdravotnej dokumentácie
1.Poskytovateľ je povinný údaje zo Zdravotnej dokumentácie spracúvať, poskytovať a sprístupňovať v súlade so Zákonom a zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších právnych predpisov a ostatnými súvisiacimi právnymi predpismi.
2.Zdravotná dokumentácia obsahuje:
a)osobné údaje Klienta v rozsahu nevyhnutnom na jeho identifikáciu (v rozsahu meno, priezvisko, dátum narodenia, rodné číslo, adresa bydliska, môže obsahovať aj telefónne číslo a adresu elektronickej pošty osoby, ak ich Klient poskytol) a zdravotné údaje potrebné na zistenie anamnézy
b)údaje o poučení a informovanom súhlase podľa § 6 Zákona,
c)údaje o chorobe Klienta resp. o jeho zdravotnom stave, o priebehu a výsledkoch vyšetrení, Liečby a ďalších významných okolnostiach súvisiacich so zdravotným stavom Klienta a s postupom pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti,
d)údaje o priebehu a rozsahu poskytnutej Zdravotnej starostlivosti vrátane predpísaných alebo podaných humánnych liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín v rozsahu názov liečiva, cesta podania, lieková forma a množstvo liečiva v liekovej forme, názov dietetickej potraviny, názov zdravotníckej pomôcky a údaje o použití obmedzujúceho prostriedku v rozsahu ustanovenom v § 9b ods. 12 Zákona,
e)údaje o Službách súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti,
f)údaje o dočasnej pracovnej neschopnosti, údaje o osobnej starostlivosti, údaje o Liečebnom režime a skutočnosti dôležité na posúdenie zdravotnej spôsobilosti na výkon práce,
g)epidemiologicky závažné skutočnosti,
h)identifikačné údaje príslušnej zdravotnej poisťovne,
i)identifikačné údaje Poskytovateľa.
3.Poskytovateľ je povinný zabezpečiť, aby k Zdravotnej dokumentácii Pacienta nemali prístup iné osoby ako Ošetrujúci zdravotnícky pracovník a v nevyhnutnom rozsahu zdravotnícki pracovníci Poskytovateľa. Rozsah prístupu k Zdravotnej dokumentácii, ako aj oprávnené osoby určí Poskytovateľ.
4.Údaje zo Zdravotnej dokumentácie sa poskytujú formou výpisu zo zdravotnej dokumentácie a formou nahliadnutia do Zdravotnej dokumentácie v súlade s ustanoveniami § 24 a § 25 Zákona.
5.Zdravotná dokumentácia je výhradným vlastníctvom Poskytovateľa s čím klient bez výhrad súhlasí a berie na vedomie, že jej vydanie klientovi nie je nárokovateľné.
3.Poskytovateľ je povinný zabezpečiť, aby k Zdravotnej dokumentácii Pacienta nemali prístup iné osoby ako Ošetrujúci zdravotnícky pracovník a v nevyhnutnom rozsahu zdravotnícki pracovníci Poskytovateľa. Rozsah prístupu k Zdravotnej dokumentácii, ako aj oprávnené osoby určí Poskytovateľ.
IV. Odplata
1.Za poskytnutie Zdravotnej starostlivosti a Služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti je Klient povinný zaplatiť Poskytovateľovi odplatu, a to vo výške vyplývajúcej zo zvoleného Produktu, resp. Programu (Balíčku služieb). Klient má právo zvoliť si Balíček služieb vždy len v rozsahu aktuálnej ponuky. Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť aktuálnu ponuku Balíčkov služieb. Odplata zahŕňa len taký rozsah Komplexnej starostlivosti, aký vyplýva pre Klienta zo zvoleného Produktu špecifikovaného v objednávke. Cenník poskytovaných služieb zdravotnej starostlivosti a doplnkových služieb je dostupný na verejnom internetovom portály Poskytovateľa: www.klinikajunacka.sk. Pokiaľ Klient počas platnosti Balíčku služieb nevyužije náplň balíčka a/alebo služby, ktoré si k Balíčku služieb zvolil, nevznikajú mu v tejto súvislosti žiadne práva voči Poskytovateľovi a ani Poskytovateľovi nevznikajú v tejto súvislosti žiadne povinnosti na náhradné plnenie voči Klientovi.
2.V prípade poskytnutia Komplexnej starostlivosti počas trvania Dohody nad rámec rozsahu Produktu, ak nie je hradená z verejného zdravotného poistenia Klienta v plnej výške alebo vôbec, uhradí Klient Poskytovateľovi doplatok, a to vo výške vyplývajúcej z platného Cenníka.
3.Klient, ktorý je poistencom zdravotnej poisťovne, s ktorou Poskytovateľ nemá uzavretú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti a Klient, ktorý nie je zúčastnený na verejnom zdravotnom poistení podľa všeobecne záväzných právnych predpisov je povinný zaplatiť Poskytovateľovi celú cenu Zdravotného výkonu/výkonov a/alebo Služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti určenú Poskytovateľom. Klient, ktorý je poistencom zdravotnej poisťovne, s ktorou má Poskytovateľ uzavretú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti je povinný zaplatiť Poskytovateľovi časť celkovej ceny, ktorá podľa všeobecne záväzných právnych predpisov nie je uhrádzaná z verejného zdravotného poistenia.
4.Klient uhradí odplatu a/alebo doplatok niektorým z nasledovných spôsobov:
a)v hotovosti do pokladne Poskytovateľa (týmto sa rozumie aj úhrada vykonaná platobnou kartou prostredníctvom terminálu v priestoroch zdravotníckeho zariadenia)
b)prevodom v prospech bankového účtu Poskytovateľa
c)prostredníctvom aplikácie Apple Pay a Google Pay v prospech účtu Poskytovateľa
5.Poskytovateľ je oprávnený kedykoľvek počas trvania Dohody zmeniť Cenník. Zmena Cenníka sa nevzťahuje na už uhradenú odplatu, resp. cenu už uhradeného Produktu, Zdravotných výkonov, Nadštandardnej starostlivosti, Služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti alebo iných služieb Poskytovateľa, ktoré sú súčasťou odplaty.
6.V prípade, ak Klient počas trvania Dohody vyčerpal jednotlivé položky súboru služieb pri poskytovaní Komplexnej starostlivosti nad rámec Produktu, resp. programu, je Klient povinný uhradiť Poskytovateľovi doplatok v zmysle Cenníka platného v čase poskytnutia Komplexnej starostlivosti.
7.Klient má vo výnimočných prípadoch nárok na zľavu z odplaty vo výške ktorú individuálne určuje výhradne štatutár Poskytovateľa. Uvedené zľavy nie sú nárokovateľné a sú poskytované vo výnimočných prípadoch podľa kapacitných, finančných a i. možností Poskytovateľa.
8.Klient uzavretím Dohody bezvýhradne potvrdzuje, že
a)berie na vedomie zoznam zdravotných poisťovní, s ktorými má Poskytovateľ uzavretú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti ku dňu uzavretia Dohody,
b)berie na vedomie, že v cene Produktu nie je zahrnutá úhrada zdravotnej starostlivosti uhrádzanej z verejného zdravotného poistenia vo vecnom rozsahu dohodnutom v zmluve o poskytovaní zdravotnej starostlivosti uzatvorenej Poskytovateľom so zdravotnou poisťovňou Klienta, ani úhrada za neodkladnú zdravotnú starostlivosť poskytnutú Poskytovateľom Klientovi v rozsahu uznanom zdravotnou poisťovňou Klienta,
c)bol informovaný o aktuálnom cenníku Poskytovateľa a berie na vedomie, že aktuálny cenník Poskytovateľa je k dispozícii na opätovné nahliadnutie v priestoroch zdravotníckeho zariadenia Poskytovateľa,
V. Zodpovednostné vzťahy
1.Pri škodách, ktoré vznikli v dôsledku porušenia zmluvných povinností niektorou zo zmluvných strán Dohody (Poskytovateľ a Pacient), zodpovedajú zmluvné strany v zmysle príslušných právnych predpisov upravujúcich zodpovednosť za škodu.
2.Poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla Pacientovi a ktorá je spôsobená okolnosťami objektívneho charakteru vylučujúcich zodpovednosť, t.j. okolnosťami, ktoré Poskytovateľ nezavinil a ani nemohol predvídať.
3.Poskytovateľ nezodpovedá za škody, ktoré Pacientovi vznikli v dôsledku osobitostí jeho zdravotného stavu a v prípade, ak Poskytovateľ Pacienta na možné riziká upozornil, ako ani v prípade, ak Pacient porušil alebo nedodržal pokyny alebo zákazy Poskytovateľa.
4.Poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla Pacientovi tým, že Poskytovateľovi neposkytol úplné, pravdivé, aktuálne informácie o svojom zdravotnom stave, či užívaných liekoch, či v prípade ak Pacient zamlčal, vedome/nevedome informácie o svojom zdravotnom stave, či užívaných liekoch, ktoré sú rozhodné pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti Poskytovateľom lege artis.
5.Ak sa Pacient domnieva, že mu Zdravotná starostlivosť nebola poskytnutá správne, alebo sa domnieva, že iné rozhodnutie Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka Poskytovateľa v súvislosti s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti alebo poskytovaním Služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti je nesprávne, má právo požiadať Poskytovateľa o nápravu. Žiadosť o nápravu sa podáva písomne.
6.Poskytovateľ je povinný písomne informovať Pacienta o spôsobe vybavenia jeho žiadosti o nápravu najneskôr do 30 (slovom: tridsať) dní od podania žiadosti Pacientom, ak z obsahu žiadosti nevyplýva nutnosť konať bezodkladne alebo v kratšej lehote.
7.Ak Poskytovateľ žiadosti o nápravu nevyhovie alebo neinformuje Pacienta o spôsobe vybavenia žiadosti najneskôr do 30 (slovom: tridsať) dní od podania žiadosti Pacientom, Pacient má právo:
a)požiadať Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou o vykonania dohľadu podľa príslušných ustanovení zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších právnych predpisov, ak predmetom žiadosti je správne poskytnutie Zdravotnej starostlivosti,
b)alebo obrátiť sa na orgán príslušný na výkon dozoru podľa zákona č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších právnych predpisov, ak je predmetom žiadosti iné rozhodnutie Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka Poskytovateľa v súvislosti s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti alebo Služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti.
VI. Spoločné a záverečné ustanovenia
1.Uzavretím Dohody Klient súhlasí so spracovávaním jeho osobných údajov v celom rozsahu (meno, priezvisko, bydlisko, dátum narodenia, rodné číslo, telefónne číslo, emailová adresa, zdravotná poisťovňa, fotografická dokumentácia, zdravotná dokumentácia) Poskytovateľom na účely poskytovania zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti, na účely vedenie evidencie karty pacienta a tiež s poskytovaním jeho osobných údajov tretím osobám výlučne na poskytovanie podporných služieb zdravotnej starostlivosti pre Poskytovateľa, a to najmä realizovať laboratórne vyšetrenia, rádiologické vyšetrenia a pod., pričom Poskytovateľ zabezpečí, aby tretie strany mali k dispozícií údaje len v nevyhnutnom rozsahu a to vecnom ako aj časovom.
2.Klient uzatvorením Dohody, potvrdením rezervácie termínu vyšetrenia alebo Zdravotného výkonu, vyjadruje svoj súhlas s týmito Podmienkami a zaväzuje sa ich dodržiavať.
3.Informácie o spracovaní osobných údajov sú uvedené na internetovej stránke Poskytovateľa www.klinikajunacka.sk
4.Poskytovateľ je oprávnený jednostranne meniť tieto Podmienky, je však povinný oznámiť zmenu Klientovi. Zmena Podmienok sa oznamuje oznámením uverejneným na internetovej stránke Poskytovateľa najmenej tridsať kalendárnych dní pred účinnosťou zmeny. Spolu s oznámením o zmene bude na internetovej stránke Poskytovateľa zverejnené aj úplné znenie Podmienok po oznámenej zmene.
5.V prípade, že Klient nebude so zmenou Podmienok súhlasiť, je oprávnený z tohto dôvodu zrušiť Dohodu písomným oznámením o odstúpení, ktoré musí byť Poskytovateľovi, s ktorým Klient Dohodu uzavrel, doručené najneskôr posledný deň pred nadobudnutím účinnosti zmeny Podmienok. Odstúpenie musí mať písomnú formu.
6.Klient nemá právo odstúpiť v prípade, ak zmena Podmienok bola vyvolaná v dôsledku zmien všeobecne záväzných právnych predpisov vzťahujúcich sa na právny vzťah Klienta a Poskytovateľa založený Dohodou, a ani v prípade, ak zmena Podmienok nebude mať žiaden vplyv na právne postavenie Klienta v právnom vzťahu založenom Dohodou.
7.Tieto Podmienky platia po celú dobu trvania zmluvného vzťahu vzniknutého medzi Poskytovateľom a Klientom na základe Dohody ako aj po jeho skončení, a to až do úplného vysporiadania všetkých nárokov, ktoré z uvedeného zmluvného vzťahu vyplývajú.
8.Ak niektoré ustanovenia týchto Podmienok nie sú celkom alebo sčasti platné alebo účinné, alebo neskôr stratia platnosť alebo účinnosť, nie je tým dotknutá platnosť ani účinnosť ostatných ustanovení týchto Podmienok. Namiesto neplatných a/alebo neúčinných ustanovení sa použije právna úprava, ktorá, pokiaľ je to právne možné, sa čo najviac približuje zmyslu a účelu ustanovenia, ktoré je postihnuté neplatnosťou alebo neúčinnosťou.
9.Otázky, ktoré nie sú výslovne riešené týmito Podmienkami a/alebo Dohodou sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky, a to predovšetkým ustanoveniami Zákona, zákona č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších právnych predpisov, zákona č. 577/2004 Z. z. o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe verejného zdravotného poistenia a o úhradách za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v znení neskorších právnych predpisov a súvisiacimi všeobecne záväznými právnymi predpismi.